miercuri, aprilie 15, 2009

Românii, aurul, criza şi trainingul

Câte ceva despre piaţa de training. Este un articol destul de complex, merită citit!

"Decizia angajatorilor de a nu mai investi, deloc sau partial, in formarea profesionala a propriilor angajati a lovit din plin afacerile firmelor de training in primele trei luni ale lui 2009. Un studiu recent arata ca peste un sfert din angajatorii de pe piata locala au decis sa elimine programele de training destinate angajatilor. Prin urmare, furnizorii de training au semnat mai putine contracte la inceput de an, atat ca valoare, cat si ca volum, semn ca ceea ce s-a intamplat la sfarsitul lui 2008 se prelungeste si in 2009. Si nimeni nu stie cu siguranta cat de mult va dura criza, chiar daca furnizorii de training nu si-au pierdut optimismul.

Semnele declinului
Ultimele luni ale lui 2008 au adus si primele semne ca piata de training a intrat in stand-by. Marii furnizori de training au inceput sa reclame intarzieri de plati din partea clientilor, iar implementarea multor contracte deja semnate a fost amanata. Primul trimestru continua seria amanarilor.

"Multe din contractele mari pentru 2009 care erau preconizate a se semna in primul trimestru s-au amanat si cred ca se vor semna in al doilea trimestru sau deloc", spune Viorel Panaite, partener al companiei de training Human Invest, cu afaceri de 1,4 milioane de euro in 2008. Human Invest a inregistrat o scadere a numarului de zilelor de training livrate in primul trimestru al lui 2009, comparativ cu perioada similara a anului trecut.


Amanarea implementarii proiectelor mari de training de catre angajatorii importanti de pe piata locala a afectat si businessul Corporate Dynamics International, firma de training si consultanta organizationala, cu afaceri de 0,7 milioane de euro in 2008. “ Contractele semnate in aceasta prima perioada sunt semnificativ mai mici din cauza amanarii implementarii proiectelor mari de catre clientii traditionali”, spune Decebal Leonard Marin, managing partner la Corporate Dynamics International.

Cat de mici sunt insa, atat ca valoare, cat si ca volum contractele semnate in primele trei luni ale lui 2009, fata de T1 2008? Andrei Gosu, director general al Ascendis, una dintre cele mai cunoscute firme de pe piata de training, spune ca cifra de afaceri a scazut cu 18% in primul trimestru al lui 2009, comparativ cu aceeasi perioada de anul trecut. Pe de alta parte, TMI, o alta firma importanta de training, a inregistrat o scadere cu o treime a businessului. “Daca trimestrul intai al lui 2008 a fost unul atipic in sensul bun al cuvantului, fiind dublu fata de cel din 2007, T1 din 2009 este cu aproximativ o cincime mai bun decat in 2007 si cu aproximativ o treime mai slab decat in 2008”, subliniaza Octavian Pantis, managing director la TMI Training and Consulting. Si United Business Development (UBD) a inregistrat o scadere semnificativa a valorii contractelor semnate in primele trei luni ale acestui an."
Varianta completă a articolului este pe:

Niciun comentariu: