luni, mai 08, 2006

Ziare & cutiutze mesaj 15

A nu se vedea acest mesaj...mai bine...

Nu o sa scriu despre India..
O sa scriu despre cutiutza pe care o vezi mai usor atunci cand treci in alta cutiutza...
O sa scriu despre senzatia ciudata pe care o ai parasind tara chiar si numai pentru 4 luni incercand sa ma gandesc la ceea ce simte un emigrant...
si ca sa ma pot raporta la starea unui emigrant, ce fac ?
accesez ziarele online romanesti !

simplu...
si indraznesc sa citesc un renumit ziar online dupa care imi spun...
ce ?
Libertatea de exprimare!Da, asta este ! se pare ca avem din plin acest lucru ...
Chiar daca am gasit in comentariile “cititorilor” un amestec grotesc de mojicie, slabiciune umana, mizerie si pe alocuri, ganduri curate, pierdute ce-i drept in comentariile respective...

Nu conteaza care e ziarul ! de curiozitate am cautat si alte ziare cu aceasi stire si am gasit acelasi ghiveci necopt de comentarii.
..ce sa fac, daca am avut timp de urmarit ziare online!

...si imi spun mie "probabil ca in timp o sa putem ca si popor sa utilizam dretul la exprimare ca pe o un cadou pentru noi, pentru cei din jurul nostru si nu ca pe un topor aruncat in gura celui care a indraznit sa emita o opinie decenta. Probabil ca in timp o sa putem sa avem decenta de a spune si “insanatosire grabnica!” si nu doar cunvinte colorate pentru cel care a fost ales de majoritatea poporului...(acesta era subiectul principal din acel ziar)

Da, probabil ca o sa avem si maturitatea de a recunoaste ca nu avem spitale dotate corespunzator sau ca mai avem de invatat cum sa vorbim decent limba romana (ma rog, nu sunt eu cel mai potrivit sa spuna asta...) sau chiar ...cum sa jucam fotbal, nu doar sa bravam!

Dar toate aceste lucruri nu le prea avem acum.. pentru ca acum avem doar libertatea de exprimare a unui copil care plange si arunca cu pietre in orice fara sa inteleaga cu adevarat fotbalul, politica, “biznis-ul” sau pur si simplu...bunul simt!"
asta mi-am spus eu mie...

Totusi, m-am bucurat sa vad libertatea de exprimare, chiar si asa, schiloada cum e !


Gata! Nu o sa ma scriu despre asa ceva.. doar despre India !Asa imi trebuie! ..daca am timp de citit ziare..

Spor & toate cele !

3 comentarii:

Anonim spunea...

saluti!

Anonim spunea...

Saluti
ziare si cutiutze...
ma uitam si eu, ca deh.. ce altceva sa faci dupa 10-11 ore de "stat pe plantatie" cand ajungi acasa (daca statul in chirie e acasa), la 2 oameni: E. Hurezeanu si C.T. Popescu la emisiunea lor de la I Realitatea(sursa pentru numele televiziunii: Cronica Carcotasilor).
O discutie interesanta (ca si esenta, ca la flow ... era asemeni mesajelor mele) despre blog si blogheri. Ideea era centrata pe aceasta noua forma de jurnalism la care au acces toti oamenii care se dau de nebuni pe internet si care pot apoi sa dezbata cu lansatorii de mesaje.
Bineinteles ca si ziaristii isi pun amprenta pe articolele lor dar totusi pastreaza de cele mai multe ori "tonul oficial" pe cand blogherii astia scriu din experiente traite de ei sau apropiati, idei proprii iar tie ca cititor iti e mult mai usor sa te apropii chiar si prin internet de ei pentru ca vorbesc la un nivel mult mai personal si de cele mai multe ori subiectele sunt interesante.
Ziceau maestrii acestia 2 ca asta e noua forma de jurnalism.

Toci/Florin/Ghiocel te declaram jurnalist!

Florin Ghinda spunea...

Emisiunea celor 2 cred ca este cam printre putzinele reprezentatii de scena care merita urmarite pe’ale noastre meleaguri!
Ctp, Kronikutza sunt alte exemple de emisiuni interesante, gandite si bine puse in scena.
Auzisem ca si Tuca se gandeste sa revina, ceea ce ar mai colora putzin peisajul cenusiu de pe ecrane.

Cat despre blog-uri... am inca retzineri mari sa scriu cam tot ce imi trece prin minte si uneori ma gandesc ca ar fi mult mai “sanatos” un jurnal (am incercat...si am scris in total vreo 5 pagini ...) sau chiar scrisori cu parfum de hartie veche.

Totusi, am descoperit in blog o placere veche... care o credeam ratacita...aceea de a sintetiza/rememora/transmite ceea ce imi pare cu adevarat interesant.

Unul din motivele pentru care am ales India a fost sa vad explozie de culoare, sunet si gusturi total noi.. si acum le am din plin. Blogul e un fel de sertaras in care pun ceea ce am cules peste zisaptaluna
Doar ca e un sertaras in plina strada... chiar in plina intersectie, as zice:)


Blog-ul este un dulap cu vechituri de la bunica in plina piatza!
Uneori impiedica trecatorii, alteori este deschis si vizitat in graba si cateodata este inchiriat...
Blog-ul este o forma stupida de a-ti colora gandurile:) multumesc Lucii...