marți, mai 02, 2006

1 Mai muncitoresc! mesaj 13

Dragi prieteni,
dragi pierdutzi in itzele internetului (bun venit ‘aci!)
dragi cupisti (aviz amatorilor de mailuri azorene cu iz spaniol)


Prins in valtoarea muncitoreasca ma dusai, ca tot contribuabilu’ in uichend pre(a mult)lungit.. la mare !
Ca, deh! La Marea Neagra nu m-as duce pentru 3 zile ca-i prea departe! J Nu-i nimk, ma duc aici ..
Scurs de soare, prajit bine, dau sa ma bucur de apa...
Ma uit bine...
Ma tot uit ....unde-i apa ? cu o bruma de brazilieni langa mine- 2 la numar- am senzatii carnavalistice, ma cred un don Fernandez si dau sa intreb
Marea “frate” ?! Unde e ? intr-o portugheza aproximativa, evident!

Acum inteleg de ce toate birturile au nume de rock. Chiar ma gandeam ca am dat in mijlocu’ vreunui stuff stock...
Plaja rock! si aud doar “filmy songs” nici urma de metalici & alte cele.

Rock, rock,
ma trag de gat in sus, scot basca din cap ..mai iau o gura de apa

Pauza de explicatii: am uitat sa va spun ca totul aici e pe baza de apa!
Cam 5 litri pe zi ! acum sigur fac cura de apa, nu gluma! Ieri m-am cantarit, speriat fiind de amploarea vegetalelor mancate... castravete cu salata de fasole si sos de soia ! hm? Si la desert varza mica, rosie, fiarta, invelita intr-o foaie verde data cu sos de bambus, sau asa ceva...
Co & Re, chiflelutzele voastre mi-ar prinde bine ...sa va dau adresa mea ? La schimb cu statui cu Budha, guma de mestecat si adidasi puma brandul “Batta” Apropo, Batta este firma indiana...

Deci, sa revenim la plaja rock!
Stanci !
Stanci cat vezi cu ochii !! de parca cineva a luat toata apa din mare, a golit-o in sticle de plastic, a pus sigla Pepsi si apoi o vinde turistilor complexati de prea alba lor piele.
Da, nu e sarata apa, asa e ! ...cea din sticlele de plastic!
Acum vreo 2 ani chiar am avut o fantezie intr-o seara in vecinatatea marelui puturos cum ar fi sa nu fie apa deloc acolo ...cum ar fi sa vezi un hau imens colorat cu pesti vorbindu-ti toti gramada, barci adormite, sticle de bere uitate la 200 de metri cu minus, haine decolorate de soare si ace, multe ace!
Si vapoare ! Toata flota presedintelui !

Sport! Hai Steaua !...

Daman, vreo 200 km la nord de Mumbai.
Plaja rock !
Ok, bun, fie, inteleg ca trebuie sa merg ceva vreme pan ‘ la apa…
AAAAApAAAAAA??!!
Stiu ! brazilieni astia m-au rapit ! m-au legat la ochi, mi-au dat Kingfisher (berea nationala!) sa beau si m-au dus la Marea Rosie!
ROSIE!Repet !
Suntem la 200 km de uriasul oras (am descoperit ca distanta intre cel mai indepartat cartier si centru este de ...78 km!
si apa este rosie!
Da, sigur este un loc frumos, multe hoteluri, water park & altele dar in mintea unui indian un loc frumos nu inseamna neaparat ca poti sa si intri in apa !!

Nuuu, stai frumos la prajit, dupa care colorat bine, te asortezi cu o camila pe plaja care dupa ce se maimutareste, pardon- se camileste la tine iti mai cere si bani! Ca deh! Te-a plimbat pe ale sale extremitatzi ! o camila putere !

Da! In rest, frumos water park-ul! M-am dat si eu in sfarsit pe topogan cu apa ! ma rog nu era necesar sa fac vreo 6000 km pentru asta ! era ok si in Mamaia..
Un fort portughez uitat de vreme cu inscriptii ciudate, bucuria brazilienilor- fratzi de hoinareala....
Indieni care vorbesc portugheza (!?), biserici catolice si LINISTE ! nu de alta da’ fort-i pe o insula si acolo sunt putine masini.


Cam asa e cu Daman!

1 mai muncitoresc, varianta mumbaiana!
Lefterfarabanidecazaretrensibeutura la Daman ma hotarasc sa revin in patria muma si sa fac o sarbatoare muncitoreasca mumbaina in ..mijlocul animalelor ! Victoria Garden...

Platesc intrarea, caut elefantii, dau sa ma uit la ei si cand colo....vaz eu ca lumea se uita la mine ! marfa noua la aprozar ! exemplar nou noutz, new entry, adus special din lumea alba, cam slab ce-i drept pentru rasa lui! cu mic cu mare se uita la mine!stau pe banca, se aseaza si ei!ma ridic, se ridica si ei !

Toate vietatile pamantului, ma bucur ca un copil mic dar ma si intristez cand vad un cimpanzeu care are toata tristetea din lume adunata in ochi si rad de un urs care crapa de cald la tropice! saracu’ de el!
1 mai seara, aseara adica.
...satisfactie ca sunt aici!
Bandastand (sper ca am scris numele corect)
Cel mai “cel” loc din oras!

Plin de culoare, ocean si viatza! M-am hotarat sa-mi caut totusi un aparat de prins momentele kodak.
Ochiul si memoria sunt pline de nume si sperante ale oamenilor vazuti si mi-e teama ca un colt de Mumbai o sa se piarda intre fisiere!
Pe coasta vestica, “grande atrasco“-aviz Martinik, un fel de Primaverii mult prea luxos, cu vedere la ocean, cladiri in care terasa este jumatate din spatiul locuibil.
Aer fierbinte de vara, copii si batrani, ricse roata in roata cu honde -limuzine galbene.

Aa.. si mai e ceva. O imensa catedrala catolica vis-a-vis de un loc de rugaciune muslin...


Brasilia! Brasilia!
Hai Steaua!
Hai cu cupa Luci !
Sa traim!
Spor & alte cele!

2 comentarii:

Anonim spunea...

Iti citesc "insemnarile" si nu pot decat sa ma gandesc ca vreau si eu acolo, vreau sa cunososc si eu acel loc despre care mi se povesteste.

Asta inseamna ca esti un bun povestitor. As zice mai degraba un bun "traitor"(vividor cum s-ar spune pe-aici).

Ma bucur mult pentru tine si pentru mine ca-mi esti prieten. Cam siropos, nu?! Dar candva si cumva trebuie sa transmitem si gandurile astea.

Florin Ghinda spunea...

Da, asa e ...e siropos!
o sa cumpar o budinca!
:)
Multumesc!

...si daca tot candva si cumva trebuie transmis, pai atunci ce incerc sa transmit este ca daca chiar vrei sa faci ceva, de pilda sa vezi astfel de locuri, atunci e simplu:actioneaza!

simplu de zis...multe campii si prapastii de trecut ! si nu la geografie ma refer :)