marți, iunie 06, 2006

Oameni...partea I

Ma gandeam sa scriu despre, probabil, cel mai greu subiect pentru mine…adica, ma gandeam sa scriu despre oamenii din India.

…si am tot copt, rumegat si structurat :) un soi de portret a ceea ce poate fi multzimea de “mustetzuri”, copii, batrani si femei cu haine colorate, dar la final, acum cand incerc sa creionez imi dau seama ca e totusi, prea devreme… e ca si cum as incerca sa vorbesc despe viatza din Delta furand cate ceva din gesturile oamenilor de acolo, stilul, mancarea sau bucuria lor.

Doar ca nu am fost inca in delta…

Asa ca m-am hotarat sa vand schitza de portret (“eftin”, caci oricum nu era mare lucru de ea …) si sa cumpar mai bine 10 minute de prins mustatzi si turbane pe “sticla”.

Pe care le impart cu voi…

PS: cuvantul “Om” in Hinduism, Jainism si Sikhism exprima ceva sacru:

http://en.wikipedia.org/wiki/Om


















shoes man, 3 iunie, Bombay University
















... CST
















oameni si flori, sambata
















Borivali park, 3 iunie

3 comentarii:

Anonim spunea...

mi-ar placea sa indraznesti sa spui ceea ce gandesti, ce-ti inspira acei oameni, fara nici o pretentie de originalitate sau pertinenta.

nu realizam studii stiintifice despre mai nimic si totusi ne spunem parerea. si cand e vorba de oameni, toti ne supunem subiectivismului rege.

e clar ca e o parerea personala. e ceea ce ma intereseaza :)

Florin Ghinda spunea...

Am avut un "chat" cu regele meu si am raspuns...
:)

f spunea...

sunt multe de zis despre oamenii de aici. am cateva idei:
- sunt neobisnuit de... neagresivi pentru cata saracie e in jur. daca situatia asta economica ar fi luata de aici si aplicata in alta tzara, ar iesi un haos. oameni s-ar omori intre ei. exemplu: africa de sud, brazilia.
- oamenii de rand, aia care dau bine in pozele pe care le trimitem acasa, n-au personalitate, n-au un ego. probabil d-aia sunt linistiti cu conditiile mizere. plus ca suferintza e parte din cultura lor, deci nu li se pare o nedreptate sa n-aiba o casa/ce manca, ..., ... probabil ca asta e motivu pentru care si-au facut englezii de cap aici mai mult ca-n alte parti.
e adevarat ca nu am inclus aici toate tipurile de oameni din india, am vorbit doar de cei de pe strada care sar in ochi unui european, dar cred ca ei reflecta cel mai bine cultura indiana. daca-i zic asta vreunui smecher din delhi, probabil ca mananc bataie. dar majoritatea cam asa sunt.
- ar mai fi de zis despre atitudinea lor fata de straini. dar nu pot s-o definesc prea bine. ideea ar fi ca am citit pe undeva ca un strain ar fi ca un zeu pentru ei. este exagerat, dar intr-o oarecare masura, chiar si foarte mica, e adevarat.
daca imi mai vine vreo idee, o arunc aici.