marți, aprilie 18, 2006

Biznis de India mesaj 10


Biznis de India !
Automotive

Am inteles de ce Logan ar trebui sa se produca si aici.. poate fi solutia francezilor pentru o piata noua pentru ei si IMENSA!!
Aici aprope ca nu exista nici o masina europeana premium, exceptand vreo 3 bucati de Mercedes pe care le-am vazut pana acum. Totusi, nici urma de W, BMW sau Renault.

La mare pret aici sunt Skodele (Ovidiu, aici ar fi masina de VP sau GM, deci se potriveste masina cu tine)
Ford are o fabrica mare aici, dar masinile lor nu prea seamana cu ce stiam eu...
In rest ... este paradisul unor brand-uri nationale (Tata Automotive, Mahindra, Maruti) + brand-uri japoneze (Honda, Suzuki, Toyota)
Cele mai multe din fabricile de aici sunt de fapt combinatii interesante intre branduri nationale si cele straine.

Pharma & spitale

In “leaganul multor boli de pe pamant” cum s-a exprimat un doctor roman cu care am discutat recent, spitalele arata de 10 ori mai bine decat majoritatea de la noi, exceptand vreo 2 in Bucuresti care arata ok, din ce am vazut…
GSK este pe departe nr. 1 in medicamente.

Consultanta & outsopurcing

E taramul tuturor firmelor mai ales in IT outsourcing si… mai putin in HR!

CapGemini este la 2 pasi de biroul meu, PWC si KPMG sunt in toate ziarele..
Accenture si TCS (un gigant de firma!!) au teren bun aici si multe birouri internationale.
Tata Consulting este o bucatica din TATA care au de la automotive, telefonie, imobiliare, aproape orice.
Apropo, eu am telefon Nokia cu numar Orange!!

Godrej este un gigant pe o gramada de piete: FMCG, imobiliare, mobila, aer conditionat, insecticide, chimice, etc.

Piata de HR este totusi slaba... nu sut nume mari, sunt firme locale mai mult sau mai putin profi..asa zic cei de aici. Mercer mai are ceva prezenta totusi...
Training, doar ceva freelanceri si profesori de la diverse universitati. Firmele mari de training fie nu sunt deloc, fie nu au prezenta suficienta in piata, inca.

FMCG

Evident P&G, Unilever, Nestle, Cola au fabrici. Cola a intrat pe piata cumparand vreo 2 branduri nationale ..
Imaginati-va cum se vede inima Maggie langa palmieri..:)
Berea are un mare minus !! exista doar 2 branduri: Foster’s, ceva bere australiana si King Fisher marele gigant indian. Este loc de mai mult, cu siguranta !

Finance

Pe departe City Bank este cea mai vizibila banca.


Imobiliarele & constructiile cred ca sunt domenii extrem de active: aproape tot in tara asta este “work in progress”
Sunt cartiere cu locuinte, spitale, scoli, magazine construite si inchiriate de aceasi firma!

Cam atat!
sa nu credeti ca sunt doar maimute, mancare sau ocean :)



2 comentarii:

Anonim spunea...

Ciao Toci,
E foarte interesanta 'analiza' ta, piata farmaceutica a producatorilor din india e considerabila,si ar fi ff interesanta pt noi.Din pacate nu prea avem contacte acolo,decat prin intermediul partenerilor(Bruckner),eu tot insist,poate poate ne facem un birou pt sales in India:-)))

Te pup, si astept sa vad daca overview-ul tau va ramane neschimbat si la finalul sederii tale acolo:-)!

Tweety-she

Florin Ghinda spunea...

poate imi fac si un mic birou de mkt research ca am ceva timp liber
:)
...totusi se misca ceva mai lent oamenii pe aici..nu sunt stresati!!
:)